d20
Autorius: Jonathan Tweet, Monte Cook, Skip Williams ir kiti Sistema d20 - tai vaidmenų žaidimo mechanika, sukurta „Wizards of the Coast" (WotC), Dungeons and Dragons trečiojo leidimo taisyklių pagrindu. Sistemos pavadinimas simbolizuoja dvidešimtainį kauliuką, kurio pagalba atliekami visi sistemos metimai. d20 sistema apima tik bazinę žaidimo mechaniką, kuri yra nemokama. Be to atviros žaidimo licencijos dėka bet koks leidėjas gali kurti ir platinti sistemos modifikacijas ir papildymus, nemokėdamas už tai „WotC". Pasinaudodamos DnD populiarumu, stambios ir smulkios kompanijos ėmėsi leisti d20 papildymus, ir per penkerius metus d20 produktai užėmė didelę pasaulinės VŽ rinkos dalį: 2006 m. GenCon‘o metu 3 iš 5 žaidimų, nominuotų geriausiojo žaidimo vardui, naudojo atvirą d20 licenciją (A Game of Thrones, Guardians of Order; Mutants & Masterminds. Spycraft Roleplaying Game). Nuolat atsiranda kompanijų, užsiimančių tik d20 produktų leidimu. Dažnai papildymai pasirodo ir yra parduodami tik elektroniniame formate - tokiu būdu leidėjas gali pasinaudoti visu d20 potencialu be jokių kaštų.
Sistema yra pritaikyta fantasy žanro žaidimams pseudo-viduramžių pasauliuose. d20 - tai šių Dungeons and Dragons knygų santrauka:
Moderniems žanrams bei mokslinei fantastikai yra atskiras taisyklių rinkinys, kurį sudaro šių knygų santrauka: Mechanika
Bet kurio veiksmo simuliacija d20 sistemoje atliekama tokiu būdu:
Jėga (Strength) - įtakoja artimoje kovoje daromą žalą ir pataikymo kirstynėse galimybę; Vikrumas (Dexterity) - įtakoja AC, nuotolinės kovos pataikymo galimybę bei refleksus; Sveikata (Constitution) - įtakoja gyvybės taškų kiekį (Hit Points) ir organizmo atsparumą nuodams ir kitokiems fiziniams poveikiams; Protas (Inteligence) - įtakoja įgūdžiams skiriamų taškų kiekį, magų sugebėjimą kerėti; Išmintis (Wisdom) - įtakoja atsparumą psichiniam poveikiui, žynių, druidų ir paladinų sugebėjimą kerėti; Įtaiga (Charisma) - įtakoja burtininkų ir bardų sugebėjimą kerėti.
Be to, visos fizinės savybės naudojamos atitinkamiems įgūdžiams, pvz., jėga - lipimui ir šokinėjimui, sveikata - koncentracijai, išmintis - gydymui ir t.t. Veikėjo įgūdžio dydį (skaičių, pridedamą prie metimo) sudaro atitinkamos savybės vertės ir įgūdžių taškų, kuriuos žaidėjas, kurdamas personažą, investavo į tą įgūdį, suma.
d20 sistemoje veikėjas apibrėžiamas jo rase ir klase. Kiekvienai rasei būdinga tam tikra veikėjo išvaizda ir įgimtų savybių komplektas. Rasinės savybės laikui bėgant nekinta. Nuo klasės priklauso, ko veikėjas išmoksta per gyvenimą. Kalbant apie mechaniką, klasė - tai sąrašas dalykų, kuriuos veikėjas gauna, kylant jo lygiui.
Veikėjo žaidimo metu įgyta patirtis d20 sistemoje skaičiuojama griežtai: kiekvienas veikėjo nugalėtas priešas, kiekvienas išspręstas galvosūkis, kiekviena įvykdyta užduotis suteikia jam konkretų patirties taškų kiekį. Surinkus taisyklėse nurodytą patirties taškų skaičių, kyla veikėjo lygis. Žaidėjas gali pasirinkti, kurios klasės lygis kils: tos pačios, kuriai jis priklausė nuo pat žaidimo pradžios, ar jis mokysis kažko naujo.
Pakilus vienam veikėjo lygiui, jam nutinka tokie dalykai:
Oficialus d20 sistemos ir jos atviros licencijos tinklapis; The Hypertext d20 SRD - d20 sistemos internetinė versija su integruotais pataisymais ir priedais; D&D / d20 News & Reviews - visas d20 sistemos naujienas sekantis tinklapis; Downloadable copies of the D&D 3.5 SRD in html, xml and MySQL formats |