Pavojai kautynėse III - APLINKA

Autorius: Johnn Four
Parašytas: 2009 08 24
Originalas: Hazards of Combat
Vertėjas: Medis

Pavojai kautynėse I
Pavojai kautynėse II

Vėjas įtakoja lankininkus, skraidančias būtybes, burtininkus ir dar daug ką.

Anksčiau mes kalbėjome apie Vietovę, kaip pavojų. Kita mūšio pavojaus rūšis yra aplinka. Į ką panaši fizinė aplinka? Ar toje vietoje vyksta kokie nors įdomūs globalūs poveikiai?

Mano apibūdinimas pavojui, kylančiam iš aplinkos, būtų tai, kas veikia visus. Jei pavojus yra apribotas tik tam tikromis zonomis mūšio lauke, tada tai nėra su aplinka susijęs, o kitokio tipo pavojus.

Žemė

Ant ko stovi kovotojai? Žemė yra tas pats kas įprastinė vietovė, bet ją įdedu čia tam, kad padėti jums susidaryti išsamų mūšio aplinkos paveikslą. Apsispręskite ar dėl pagrindo, ant kurio stovima, bus kokių nors masinių poveikių ir kauliukų metimų pliusų ar minusų.

Viršuje

Ką kovotojai mato pažvelgę aukštyn? Lubas? Dangų? Galbūt jie mato didelius stalaktitus knibždančius šikšnosparniais, liepsnos skraistę ar juodus debesis, pasirengusius prapliupti kruša. Kaip ir su žeme, apsispręskite ar dėl „dangaus" prigimties bus masinių poveikių ir metimų pliusų ar minusų.

Oras arba atmosfera

Kas yra tarp žemės ir dangaus? Į atmosferą dažnai yra žiūrima kaip į įtraukiantį pavojų. Nedaug deguonies nuotykiuose su nemirėliais tampa dar įdomesniu faktoriumi (turint galvoje, kad nemirėliai jūsų žaidime nekvėpuoja). Dulkės, smulkios dalelės ore ir dujos gali sukelti dusulį, čiaudėjimą ar apriboti matomumą. Kitą kartą, kai mūšis vyks nuobodžioje miesto gatvėje, paskaninkite įvykius smogu ar dūmais.

Šviesa

Tam, kad daugelis kovotojų išgyventų, apšvietimas ir matomumas yra labai svarbūs. Jei jūsų žaidimo sistema turi specialias taisykles matomumo apribojimui, tokias kaip matomumo riba ar slėpimasis, tada apšvietimas gali tapti puikiu potencialių pavojų šaltiniu.

Įsivaizduokite pašėlusį mirgėjimą, sukeltą ventiliatoriaus prie šviesos šaltinio. Pikti žaidimų meistrai pora žaidimų prieš tokį nuotikį galėtų įvesti taisykles epilepsijos priepuoliams ir tada nustatyti rasiškai modifikuotą priepuolio galimybę mūšio metu. Nors tikimybė būtų labai maža, įtampa, kai jūs prašysite žaidėjus risti kauliukus tam kartui gali pagyvinti žaidimą. Greta to, mirksėjimo poveikis mūšio metu gali pagerinti su sėlinimu susijusias savybes ir įgūdžius, sąlygoti šaudymo ir svaidymo minusus ir pan.

Kitu pavyzdžiu galėtų būti šviesos jungiklis. Viena pusė gali matyti tamsoje, o kita - ne. Dabar jungiklis tampa svarbiu taktiniu kovos elementu. Ar viena iš pusių turėtų jį saugoti, išjungti, ar kontroliuoti?

Garsas

Garsas yra kitas retai naudojamas aplinkos faktorius. Jei bendravimas yra apribotas, kovotojai turi naudoti atitinkamas koordinavimo priemones ar alternatyvius būdus, kad susivoktų besikeičiančioje situacijoje, pasiūlytų idėjas ar komanduotų. Kita vertus, jei garsas yra sustiprinamas taip, kad jūs galite girdėti tyliausią šnibždesį, būtų sunku padaryti taip, kad priešas neišgirstų ką jūs sakote.

Garso sukeliamo pavojaus pavyzdžiu galėtų būti didelis veikiančio mechanizmo triukšmas. Kalimo, malimo, šlifavimo ar valcavimo mechanizmai įprastinį pokalbį daro neįmanomu. Jūs galite apriboti žaidėjus šešiais žodžiais per tarpsnelį dėl aplinkos, kurioje yra veikėjai, poveikio.

Ezoterika

Priklausomai nuo žaidimo sistemos ir žanro ši kategotrija yra skirta bet kokiems globaliems ar fizikiniakms aplinkos efektams, netelpantiems į kitas aplinkos kategorijas.

Pavyzdžiui, vienoje žaidimų sesijoje aš padariau taip, kad blogis valdė naktį, o gėris - dieną. Jei nuotykis vykdavo naktį, bet kokios blogio jėgos gaudavo pliusų. Jei nuotykiai vykdavo dieną, pliusus gaudavo gerieji kovotojai.

Aplinka

Mūšio aplinkai nusakyti reikėtų naudoti ne tik taisykles. Savo mūšius pagyvinkite tokiais įsimintinais aplinkos dalykais kaip keistas apšvietimas ar neįprasta žemė.

Įsitikinkite, kad panaudojote visas galimybes išsamiai nupasakoti pavojų. Apibūdinti reikėtų iki mūšio pradžios, kad žaidėjai žinotų, su kuo susidurs (bent jau tiek, kiek jie gali suvokti). Tačiau mūšio metu jūs taip pat turėtumėte austi pavojaus apibūdinimą, kad žaidėjai apie jį nepamirštų, priimtų jį taip, kaip reikia ir nepaskęstų skaičių kramtyme.

Geriausias būdas mūšio metu informuoti grupę apie pavojų yra išvaidinimas. Tegul priešai reaguoja į pavojus ir aplinką. Jeigu dėl aplinkos ir nėra specialių taisyklių, jūsų sukurti veikėjai ir monstrai turėtų sąveikauti su aplinka (ypatingai tada, kai nėra papildomų taisyklių ir daugelis žaidėjų nustoja galvoti apie jas bei koncentruojasi tik į tai, kaip pastiprėti ir kokias tai atneš pasekmes).

Nelogiškas elgesys ir reakcijos yra puikus vaidinimo būdas.

„Monstras paslysta ant šlapios žolės, tačiau vikriai atgauna pusiausvyrą, atskleisdamas, kad nepaisant savo masyvaus dydžio, yra vikrus".

„Didžiulės bitės skraidžioja pirmyn ir atgal vėjyje, atnešančiame goblinų stovyklos, kurios link jūs ėjote, kvapą".

 „Karys pariruoja tavo smūgį ir aštrus žvangesys nuaidi kanjonu, leisdamas visiems esantiems kanjone suprasti, kad šiandien bus pralietas kraujas".

Kitas išvaidinimo būdas kaip priešai gali bendrauti. Padarykite taip, kad jūsų sukurti veikėjai kalbėtų vienas su kitu ar su žaidėjų veikėjais apie juos supančią aplinką. Į su mūšiu susijusius iššūkius ir įžeidinėjimus įpinkite aplinkos elementus.

Toliau pateikta technika yra skirta vizualizuoti ir pagerinti jūsų išvaidinimą ir pateikiamus apibūdinimus. Įsivaizduokite, kad jūs esate priešas. Ką jūs matote aplinkui? Kaip aplinka gali padėti jūsų stipriosioms pusėms ir paveikti silpnąsias? Ar jums patogu? Kodėl jums nepatogu (išskyrus tai, kad jūs esate kovoje)? Įsiklausykite į visus penkis savo jausmus ir vizualizuoite ne tik tai, ką jūs matote, girdite, užuodžiate ir jaučiate, bet taipogi, kaip jūs reaguojate į tuos pojūčius.

Galiausiai, išlaikykitę tą vizualizaciją viso mūšio metu, koreguodami atsižvelgiant į tai, kas įvyksta kiekvieną tarpsnelį. Ar jūs esate apsupti, sužeisti, degate? Ar jaučiate kraujo skonį, užuodžiate baimę, jaučiate savo atakas, matote kaip jūsų priešas paslydo ir nugriuvo, girdite vado duodamas komandas? Tam, kad suteikti gyvybę mūšiui ir pavojams, apibūdinkite ką įsivaizduojate kiekvieno priešo ėjimo metu.

Pavojai kautynėse IV